Friday 12 August 2011

GuNunG JeRaI

yeah....ni aku nk cerite sket...time aku handle msk ari tu, pn hanim ade ajak aku daki gunung jerai..pergh..mmg la aku excited...hari ke berape baru aku kne g da...14-18/7/11...ade program Ultimate Intelligent Student kt Gunung jerai..pergh...sonok2..haha....team2 dr pms yg gi pn oke2..lect pengiring plak lagi oke..hahaha..En. Riki..sporting abess!!!!kiteorg pegi naek bas Polisas dr gambang...huhu...perjalanan take time 12 jam wo0o....sampai2 tgk2 dkat kem tentera..adoi..da malas da nk tgk..mst kene kawat2 la bagai...haha..adoi..yg handle plak wataniah dr Polimas...pergh...layan la..fasi plak baye aku puan...Lini dgn Nini xsilap...1st day dok kt kem..amek baju, g jumaat, then kawad perasmian..haha...time g smyg jumaat tuh ade la askar bajet ni..haha...lucu nk cite sal die..suke ckp sorg2, mate pandang bawah, snyum sorg2..hahaha...pastu dgn puas bkn main lagi..yela...kaw la yg terbaik..hahahaha....sabtu pagi start mendaki...pergh...baru aku tau ttg gunung jerai tu  tinggi die1217 meter atau 3992 kaki

hahaha..superb la aku pas ni...hahahaha..even jalan da ade, tu yg buat lagi penat sbb jalan tar ni panas kaki..sampai membe aku Is pn da xlarat..hahaha.....jd la...mendaki bp jam tah ari tu..terkejut gak aku..mgkin lmbt sbb tgu Is je..klu x, mmg da speed da(konon =.=") hahaha...yg penting team aku dapat nombor 2 bro...hahaha...kt situ mcm2 aktiviti diorg wt ade yg oke, ade yg kusut...ade forum perdana...dr penceramah terkenal...huhu...and ade jgak participant yg bg ceramah subuh..mmg dr background yg baik la die nih..huhu..dgr ceramah die ok...gelak memanjang jgk...cume isi agak xtersusuh..nk cerita pasal solat, sampai ke bab kawin..adehh..hahaha..kiteorg kne bawak g muzium, and so on la....sometime enjoy..sometime worst..hahaha..yg penting aku ade da Raja Kayu..yeah!!!hahahaha...bnyk la function org pakai raja kayu ni..insyaallah la..."Qun fa yaa qun" la kan..


yg paling aku xleh lupe kne g P.T pagi..lame kot xg sport...hahaha..kne P.T plak...mati idea aku nk mengulor...last2 ase mcm pitam..untung la ade fasi..berdating2 an la kiteorg jap...tunggu aku abis muntah..hahahaha...hope esk dapat turun pki trak askar..last2 turun ari isnin..bkan ahad..hahaha..layan...tp turun mmg xder masalah..beres....memuaskan jgk la ktiviti mcm ni...cume time table agak overdue bnyk....besh2...kt situ xlupe mlm die die mcm ne pnye sejuk..grrr la kepale lutut semua...sejuk bkn main...hahaha..pengalaman betul... tu la...tp aktiviti ni mmg enjoy......yg aku tau...balik ni aku kene siap g tournement ping pong plak peringkat IPT..hadeh....ku pasrah..dkat 2 minggu aku xmasuk kelas gini....







 










No comments:

Post a Comment