Thursday 17 March 2011

MemAnCiNg PaTiN!!!!!

ahaha...
time cuti ari raye cina ari tu(4/2/11), aku and family g r memancing ikan..kt kuala medang...smlmnyer, akak aku da g ramai2 dgn family jgk..cume aku x g..sbb terlalu ramai...maklum r..family bosa..hahaha...harini aku g plk..tmbah lg mak sdare dgn sepupu aku jerk...mmg pnoh van..kteorg pn kt sane rebut la jora tuh..amek port masing...tunggu r arahan nk baling
..disebabkan akk aku tmak,sampai kiri kanan pegang joran tuh..hahaha..
 abg yg jage kolam tu siap challange ag..sape dpt angkat ikan yg pertame, dapat RM20!!!mmg semua xtahan..haha..then lempar la joran...agak lame jgak aku xmemancing nih...then, org yg pertame dpt adelah!!!Mak sdare aku!!!!hahaha..adoi..sume muke dgn penoh hampe...hahaha..dpt jgk ikan die...1st plk tuh...huh~...then xlame pastuh, aku pnye joran plak kne sentap!!!yeah!!haha..nk lwn dgn aku ikan tu..sory la...klu paus ke bole la kot..haha...then aku angkat la...
dpt sekor..haha
pastu org yg ketiga, pulak..xlain xbukan....
yee!!!aku lagik..hahahaha..dapat due ekor...sronok beb...men lawan2 ikan..hahaha...time sronok tu bile kite tgh lawan dgn die r..salah skill men pakse2,haha..sory to say lah...joran ke darat, mata kail ke kolam...haha...sronok...pastu, org ketige..tampe disangke2,
haha..syafiqah plk...xsangke tu bole dpt...(mmg die dpt, bkn posing2 k??)haha..then bersambung2 la yg dlt ikan tuh..nk crite da A - Z nng aku xingt...ni la gmba2 yg kteorg bergamba time dpt ikan...abang boy,musren,piza xdpt ikan...so, die bwk r kolam ikan kcik..kt situ campak jerk, mmg dpt..aku sbb da lme xdpt, jelez plk diorg dpt..g la menjoran kt c2...skali mmg dpt la..tp kecik r..xpuas..hahaha...tp pas diorg da dpt, diorg kne pancing kt kolam ikan besar blik..hahaha..ni la gmba2 kteorg
  

 
 (ni la hasil2 nyer..semua skali 24ekor..hahaha)

siang2 kt kuale medang jgk, balik mkn sampai jemu!!!3 ari beb mkn ikan patin..gile x gile r..hahaha..xhanyir pn ikan patin ni even kt sangkar...sbb air die mengalir kan..hmm..tp bole la than rase die..sbb xder bau tu lah...

ni la juare2 memancing ari tu:
1)Fahmi =  6 ekor
2)abg wan = 5 ekor
3)kak Fis = 4 ekor

so, itu la pemenang2nyer..yg lain ade,tp sket...hehehe
sekian~

No comments:

Post a Comment